Agafa tanda als Safareijus 2016

DIA 10

Ens hem despertat a l’hora de sempre, i el grup dels serveis “Els esclares de Solivella” ens han preparat l’esmorzar, pa amb nocilla.
Després, hem anat a treballar. Aquest cop estarem molt eufòrics ja que només quedaba buidar el safareig dels malalts i morts i els seus voltants. També han vingut gent del poble a veure el resultat de la nostra feina.
Ens han felicitat pel nostre esforç. Seguidament he manat cap a casa i mentres acabaven el dinar el grup de serveis hem descansat. Per dinar ens han fet uns espaguetis a la carbonara sense carbonara ja que no han “trobat” nata i pobres de nosaltres hem menjat espaguetis amb pèsols.

Després com sempre, hem tingut la nostra estona de descans, mòbils i dutxa i després de berenar hem fet una activitat de reflexió de temes com sexisme, masclisme, sexualitat o rols de parella, entre d’altres, així per expresar la nostra opinió i conèixer nous punts de vista.
Per sopar ens han preparat una hamburguesa molt bona amb arròs i un tomàquet de postres. Abans d’anar a dormir hem jugat al joc del mocador en el que havíem de correr si ens sentíem identificaats amb el que deien. Després hem llegit cotis i com cada dia… UN CONTE.

BONA NIT.

DIA 7
Ens vam despertar a les 7h i vam començar el primer dia de la setmana. Després d'esmorzar cereals amb llet vam anar a l'ajuntament a buscar les eines per poder treballar. A l'arribar als safareijus vam trobar una altre contenidor per omplir de terra i també ens havien ajudat a treure part de la terra d'una rampa per tal que pogués passar el carro.
Els nostres monitors/es ens van dividir en grups per fer diferents tasques i així aprofitar més el temps i treballar millor. Vam plegar a les 12h i vam anar a la casa. Cap a les 13h, els companys que feien serveis ens van cridar per dinar botifarra i puré de patata.
Per la tarda, després de fer un descans per dutxar-nos i rentar la roba va mfer 3 activiats.
Per començar, vam visitar l'exposició d'una dona que col·lecciona 1729 càntirs i tot seguit vam anar a l'ajuntament a veure una exposició d'un artista anomenat "Sant Art."
Finalment vam anar a la sala d'actes a berenar torrades de cola-cao i oli que ens havien preparat uns avis del poble que després ens ensenyarien una mica de xipella. Després ja acabades les activitats, vam anar a descansar a la casa mentre els de servei preparaven el sopar, que hi havia espinacs amb mandonguilles i patates. Per la nit vam anar a la pista del poble a jugar a "la guerra de petons".
Un cop al llit, les monitores ens van donar un petò de bona nit i ens van llegir un conte i vam apagar el llums per anar a dormir.

DIA 6
Ens vam despertar pel matí amb la llum del sol, era més bonic que a la nit, fent bivac sota les estrelles. Després d'esmorzar vam passar una estona jugant tots dins i fora de la casa perque estàvem massa "del chill", era molt còmode i les vistes eren PRECIOSES. Vam dinar l'entrepà que havíem fet el dia anterior i per avariar alguns van fer la migdiada després, mentrestant els altres anàvem per la "casa encantada" explicant històries de por.
Després vam fer equips de 3 aproximadament  per jugar a la bandera. ens vam preparar i vam baixar cap al poble mentre veiem la posta de sol.
un cop a casa vam sopar i ens vam preparar perquè pensàvem que hi havia festa al poble.
Com que no hi havia res, vam jugar a les pel·lícules  fent mímica (se'ns dóna més bé del que ens pensàvem). Vam anar a dormir, seguint la rutina ens van llegir uns contes en contra del masclisme i el racisme.
I que no falti mai el petó de bona nit.
P.D.: Vam començar a jugar a un joc molt interessant: es tracta de matar a la persona que t'ha tocat fent-li un petó.

DIA 5
Ens vam llevar d'hora i els de serveis van fer l'esmorzar. Seguidament vam tornar a casa i vam preparar el necessari per treballar. Un cop vam ser tots fora, ens vam dirigir als safareijus. Abans, vam anar a la Plaça de la Vila per recollir les eines i tots junts vam començar les tasques als safareijus. Vam fer un parell de descansos i en un m anar a dinar, vam menjar cous-cous amb verduretes. A la tarda, vam fer el taller d'orelletes d'aquests ens vam menjar un peça de fruita que en aquest cas hi havia dues opcions: poma o taronja.
Tocada la una va
es gràcies a l'ajuda de la gent del poble que van col·laborar en la seva elaboració. Mentre feien les orelletes vam sortir a jugar al pi al carrer.
Després, vam anar directament a sopar, aquest consistia en amanida verda i hamburguesa. Quan vam acabar de sopar, vam decidir que jugaríem al joc de "M'agrades perquè...". Una hora després, vam anar a dormir amb una llegida de "cotis" i un conte.

DIA 4
Ens vam aixecar a les 7.00h i els encarregats de serveis (el grup "Yatekomo") van anar a preparar l'esmorzar, que eren torrades amb xocolata, llet i suc. A les 8h els nois i noies restants vam anar a treballar als safareijus, tot portant les eines des de l'ajuntament.
Vam treure molta sorra i terra del passadís que creua els safareig i vam conseguir ques veiés gran part del terra original.
Després d'un parell de pauses per menjar i descansar vàrem tornar a l'Ajuntament a deixar les eines. A dos quarts de dues vam dinar amanida d'arròs i una peça de fruita, que ens havia preparat el grup de serveis. Ens van deixar mitja hora de mòbils (qui els volgués) mentre els "Yatekomo" fregaven els plats i després vam anar a la piscina a dutxar-nos. A la tarda vam anar a la sala d'actes del poble a fer una xerrada amb algunes dones del poble que havien utilitzat el safareig anys enrere. A l'acabar ens van donar un gelat i vam anar a jugar al mataconills. Després el grup de serveis va anar a preparar el sopar.
A la nit vam sopar amb unes dones del poble a l'exterior i vam cantar cançons i tocar la guitarra.
Cap a les 12h vam anar a dormir.

DIA 3
Ahir ens vam despertar molt d'hora, perque no volíem que el sol ens enxampés en el nostre 1r dia de treball. Vam ser molt eficients i vam realitzar més feina de la que teníem prevista.
Mentre descansàvem per recuperar-nos tot menjant una poma, va aparèixer un antic professor del poble i ens va explicar coses de la seva vida. També ens va demanar si podíem aparèixer a la seva pel·lícula que ha estat documentant sobre Solivella.
Vam tornar  a treballar fins que, més d'hora del que pensàvem, vam acabar de netejar els "safareijos" per dins i els voltants, i havent descobert tresors enterrats.
A la tarda, després de dinar amanida de llenties, vam anar a la piscina i a dutxar-nos.
Posteriorment, ens vam separar en grups per fer una activitat on vam estudiar i comparar els diferents rols de gènere a la societat.
Finalment, vam anar a sopar i no vam tenir temps a fer una activitat de nit. Però abans vam poder llegir els "cotis" tan interessants que s'havien apuntat amb molt d'amor. Després d'escoltar el conte del "vestit de l'emperador" i de la ronda de petonets tan anhelada vam anar a dormir .

DIA 2
Una mica cansats ens vam llevar cap a les 12.15h i vam anar cap al menjador a esmorzar. Després vam fer equips i vam fer una gimcana pel poble preguntant-li a la gent d'allà coses sobre Solivella. Quan vam acabar ens van portar als safareijus... i vam flipar molt. Després els que feien servei van anar a cuinar i els altres ens vam quedar a la casa del "chill". al cap d'una hora vam anar a dinar. quan vam acabar vam anar a fer una excursió al cim de Solivella, allà vam fer dues activitats de reflexió. Vam baixar i vam anar a sopar. A la nit vam anar a la casa i vam fer el joc de nit. Cap a les 11.30h vam anar a dormir.

DIA 1
El primer dia vam arribar al poble de Solivella cap a les 16h molt il·lusionats de començar aquesta experiència. Quan ja vam ser-hi tots vam fer jocs de presentació.
Després vam agafar les motxilles i vam anar cap al lloc on residim (on hi ha moltes mosques) :
Els monitors ens van portar a un teatre on ens esperava l'alcalde amb coques i orelletes.
Quan ja estàvem instal·lats vam anar a un camp a fer jocs. Després vam anar a sopar i quan vam acabar vam anar al poble a jugar i berenar.

Cap a les 12h vam tornar a la casa i vam "dormir".

3, 2, 1...
Ja està tot a punt per celebrar la revetlla de Sant Joan i això també vol dir que estem a punt de començar l'aventura a Solivella!
El dia 3 de Juliol ens trobarem puntuals a l'ajuntament de Solivella on us rebran l'Anna, l'Enara i el Juan que estaran esperant impacientment la vostra arribada.
Perque tot vagi bé us recordem tot allò que heu de portar:
Motxilla gran

Motxilla petita

Sac de dormir i màrfega

Lot amb piles

Got / forquilla / cullera / ganivet

Carmanyola/plat

1 tovallola de bany / tovallola mans

Banyador

Ús personal: compreses, desodorant ,pasta de dents, raspall de dents, pinta....

1 pastilla de sabó biodegradable per rentar roba

Cangur o  anorac prim/gruixut

Roba còmode

1 bambes de recanvi

Bossa de tela per la roba bruta

Cantimplora

10 pinces d’estendre roba

Xancletes (per la dutxa)

Gorra

Crema protecció solar

DNI original

Targeta sanitària original

Medicaments i recepta mèdica ***

Berenar i sopar del primer dia

Recordeu que treballarem sota el sol, així que és molt important portar gorra o barret i crema solar!!

Però sobretot no us oblideu de portar molta energia i ganes de passar 15 dies inoblidables!
Fins aviat.

Del 3 al 17 de juliol
Aquest serà el primer any que es desenvolupa el projecte de neteja i recuperació del safareig de Solivella. Aquest és el safareig més antic de tota la comarca de la Conca de Barberà. El projecte ha sigut idea del Grup Cultural de Dones de Solivella que amb l’ajuda d’aquest camp de treball volen recuperar un element patrimonial del poble però també del col·lectiu de dones de Solivella. El safareig no era només un indret on netejar la roba, va esdevenir durant molts anys un espai on compartir experiències, coneixements i al cap i a la fi socialitzar-se.
Al llarg del camp els participants faran tasques de neteja de l’entorn del safareig i desbrossament dels accessos. Amb l’ajuda de la brigada municipal es col·locarà la nova teulada dels safareig i una valla de fusta.