Fent camí a Alcarràs 2016

NOTÍCIES DES D'ALCARRÀS:

16/07/2016

Encara amb els ulls plens de llàgrimes, acomiadem l’últim dia del camp. Aquests últims dies han estat molt intensos i plens d’emocions. El grup s’ha fet més que mai i costa dir adéu als que han estat els nostres companys durant 15 dies.
Acomiadem un Poble on ens han acollit amb molta calidesa i de molt bon grat, ens han mimat molt i crec que coincidim tots en que tindrem un gran record d’Alcarràs.
Gràcies a tota la gent que ens ha facilitat la tasca tècnica, ens han coordinat les visites, les activitats pel poble i sobretot, gràcies a aquest grup tan fort i tan motivat que ha fet d’aquests 15 dies un espai d’aprenentatge, respecte i amor.

13/07/2016
Avui ha estat el dia de les troballes!! Després de dues hores podant moreres, hem topat amb un niu de pardalets, d’on malauradament un pardalet ha caigut. Els joves l’han recollit i l’han posat el nom d’Alcarrasitu. Com que el pardalet s’ha quedat sense niu i no podia volar, han decidit alimentar-lo i fer-se cura d’ell. Els joves ja tenen un nou amic, en Situ!
També ens hem trobat amb tres peregrins, dos belgues i una catalana que venien des de Montserrat. En arribar al final del camí, ens han trobat a nosaltres que els hem pogut guiar a través de les senyalitzacions de rajoles que vam col·locar. Els hem desitjat molt bon viatge i hem seguit treballant, molt orgullosos de la nostra tasca a Alcarràs.

12/07/2016
Seguim treballant dur per la rehabilitació dels camins i avui especialment preparant la cursa de la Nectarina que es realitzarà dissabte al vespre. Avui hem pogut senyalitzar la cursa i fer de jardiners, podant tots els arbres de les avingudes per on passa la cursa. A la tarda hem gaudit d’una visita ben complerta per la cooperativa de fruita d’Alcarràs, on ens han regalat una nectarina ben bona i ben fresqueta. Avui ha anat de nectarines la cosa!!

11/07/2016
Avui hem acabat amb la tasca tècnica de neteja del camí del Riu i de la rehabilitació de les zones de descans i senyalització del camí de St Jaume!! Encara que la nostra tasca encara no ha acabat, esperem que la gent d’Alcarràs pugui gaudir de la bellesa dels camins.
Després d’un dia ben cansat de tasca tècnica, hem pogut gaudir de molts jocs, activitats i piscina i hem acabat el dia amb la visita dels joves de l’AE Lo Mòtit, amb els que hem compartit el sopar i un cine fòrum a la fresca!

10/07/2016
El cap de setmana, hem marxat d’excursió al Pantà de la Mina. A uns 7km de distància.
Durant el camí ha fet molta calor, però ha valgut la pena arribar dalt del pantà. Durant el vespre hem compartit una activitat amb la gent d’Alcarràs, d’observació d’estels, constel·lacions i planetes. Hem pogut veure des dels cràters de la Lluna fins les anelles de Saturn. Un cop acabada la vetlla hem fet bivac a la fresca. Diumenge hem baixat caminant i després de la calorada, un bon banyet a la piscina!
També ha estat l’aniversari d’un company molt especial!! Feliços 17!! Li hem regalat un pastís “casero” deliciós, fet per una de les nostres cuineres més joves!!

08/07/2016
Després d’un dur dia de tasca tècnica, netejant el Camí del Riu i acabant de col·locar la senyalització del Camí de St Jaume, els monitors ens han donat una sorpresa ben especial.
Hem gaudit d’una tarda d’escalada al rocòdrom d’Alcarràs!

07/07/2016
 Avui a la tasca tècnica, ens ha tocat fer de paletes! Hem pogut conèixer la vida dels obrers d’Alcarràs.
Hem iniciat el matí, anant al començament del camí de Sant Jaume i l’hem anat senyalitzant, amb unes rajoles grogues amb un sol dibuixat de lo més bonic.
Hem picat, hem fet formigó, hem netejat i hem carregat moltes eines!
Ens ha agradat formar part de la senyalització del camí de St Jaume!!

06/07/2016
Durant el matí hem realitzat la tasca técnica, avui més emocionant i atractiva que ahir!
Per la tarda ens hem anat a refrescar a la piscina i després hem anat a visitar el fossar d’Alcarràs. L’arqueòleg ens ha explicat l’història de l’antiga església i el cementiri que hi havia, hem pogut passejar per les runes i endinsar-nos una mica en la antiga història d’Alcarràs.
Fer els àpats del dia, ha estat tota una experiència amb la que tots hem pogut aprendre a cuinar una mica. Cuinarem a casa tots els dies!!

05/07/2016
Aquesta tarda em après a fer melmelada de nectarina amb l'ajuda de la Maria .
Primer   hem  pelat i tallat la nectarina (fruita típica d’Alcarràs), després l’hem tallat en trossos petits. Un total de 10Kg.
Llavors hem bullit la nectarina amb llimona, canyella i sucre, durant una hora.
Un cop acabat, l’hem triturat i l’hem ficat en potets.
Ens ha agradat molt i el gust es boníssim!!
Ja la tastareu…

04/07/2016
Ens vam conèixer a Alcarràs un grup de 24 joves d’arreu de Catalunya, disposats a viure una experiència inoblidable, amb l’objectiu principal de conèixer nova gent i ajudar a la població d’Alacarràs amb la recuperació dels camí de St Jaume i del camí del riu. Després d’una breu introducció a les tasques tècniques que realitzarem durant aquest camp, ha vingut la TV Lleida a fer-nos una entrevista sobre la nostra tasca. A la tarda, després de la piscina, hem fet una ruta pel patrimoni d’Alcarràs en la qual hem pogut visitar antigues cisternes del castell i de l’església.
A part de treballar, hem fet moltes activitats durant aquests dies, com jocs de cooperació que ens han unit molt com a grup, i hem fet molta pinya.

Visca Alcarràs!

3, 2, 1...

Ja està tot a punt per celebrar la revetlla de Sant Joan i això també vol dir que estem a punt de començar l'aventura a Alcarràs!
El dia 2 de Juliol ens trobarem puntuals a pàrquing del Supermercat Bon-Preu d’Alcarràs on us rebran la Rosa, el Gus i la Mireia, que estaran esperant impacientment la vostra arribada.

Perque tot vagi bé us recordem tot allò que heu de portar:

Motxilla gran

Motxilla petita

Sac de dormir i màrfega

Lot amb piles

Got / forquilla / cullera / ganivet

Carmanyola/plat

1 tovallola de bany / tovallola mans

Banyador

Ús personal: compreses, desodorant ,pasta de dents, raspall de dents, pinta....

1 pastilla de sabó biodegradable per rentar roba

Cangur o  anorac prim/gruixut

Roba còmode

1 bambes de recanvi

Bossa de tela per la roba bruta

Cantimplora

10 pinces d’estendre roba

Xancletes (per la dutxa)

Gorra

Crema protecció solar

DNI original

Targeta sanitària original

Medicaments i recepta mèdica ***

Berenar i sopar del primer dia

Recordeu que treballarem sota el sol, així que és molt important portar gorra o barret i crema solar!!

Però sobretot no us oblideu de portar molta energia i ganes de passar 15 dies inoblidables!

Fins aviat.

Fent camí a Alcarràs

Del 2 al 16 de juliol

Aquesta serà la primera edició del camp de treball Fent camí a Alcarràs. Aquest se centrarà en la recuperació  de dos camins històrics que conflueixen a Alcarràs. Aquests són el Camí de sant Jaume i el Camí del Riu. Durant el camp es duran a terme tasques de neteja i desbrossament i es senyalitzaran els diferents trams de camí per tal de facilitar-hi el pas als caminants.
Els camins rurals sempre han estat vies de trànsit i comunicació per a les persones i, malgrat la proliferació dels moderns mitjans de transport, nosaltres apostem per les rutes senderistes com a vies d'exploració i coneixement del territori, de la seva fauna i flora.

A més de la tasca tècnica, durant les tardes es faran activitats per tal de conèixer millor la cultura del Segrià i concretament d'Alcarràs.