La costa de Mirantfont 2016

NOTÍCIES DELS NOSTRES JOVES

15/07/2016

Ja hem acabat la costa de MirantFont!!!

Aquest matí ha estat el final, hem fet una última repassada al camí i “Lo Miquel” (l’home que ens ha estat ajudant en la tasca tècnica) ha considerat que la podem donar per acabada! Estem molt orgullosos i orgulloses d’haver acabat la feina!
Malauradament, avui és l’últim dia complert  que passarem a la Fatarella.  Encara que estem cansats, ens fa pena marxar. Alguns ens hi quedaríem un parell de dies més! La Judit i la Julia han hagut de marxar abans! Les trobem molt a faltar! Ara encara som menys noies al camp! Només 6!
Ahir tots junts vam anar a visitar un camp d’oliveres, vam aprendre un munt, un home ens va parlar de les varietat que existeixen, les denominacions d’origen, la vida dels pagesos, etc.
Per la nit vam anar a fer una gimcana nocturna pel poble abans d’anar a dormir, va ser d’allò més moguda!
Avui després de la tasca tècnica hem fet un taller de fer “Bordons” (una espècie de Palmes de Setmana Santa). Ha estat força entretingut! Després hem anat a visitar el “museu” Internacionals de l’Ebre i hem aprés encara més de la guerra civil i de la batalla de l’Ebre i de la importància de la Fatarella en aquesta batalla.
Sospitem que els monitors i monitores ens tenen preparada una sorpresa per aquesta nit!
Fins aviat

13/07/2016

Hola famílies!

Com ja sabeu, això ja s’acaba, queden com qui diu, dos dies! On ens espera una recta final molt i molt emocionant.
Ahir pel matí vam avançar bastant la costa de Mirantfont, seguint trobant l’empedrat original i començant a reconstruir murs caiguts. Tot seguit vam dinar un bon arròs amb tomàquet i salsitxes que estaven boníssimes. Vam acabar tant aviat de dinar que ens va donar temps de fer una bona migdiada, de DUES HORES! Ja ens tocava descansar després de llevar-nos a les 6 per anar a treballar.
Just després de despertar un gran, gran, però gran berenar, Ens va omplir d’energia per poder fer l’activitat de la tarda que era “la ruta de les sènies”. La Mese, la regidora de cultura del poble ens va acompanyar i ens va anar explicant totes les anècdotes que sabia que no eren pas poques.
Vam sopar una bona amanida de llenties que ens va donar massa forces pel “cucudrulu”, el joc de nit que vam fer i que ens va deixar esgotats. Al acabar el joc no tots estàvem tal i com l’havíem començat ja que ens vam posar molt competitius i vam fer una reflexió dels fets amb el monitors.
Avui després d’una altra curta nit com ja fa 12 dies, hem hagut de treure la roba d’abric ja que el vent de la Antàrtida ens ha vingut a fer companyia a l’esmorzar i s’ha quedat amb nosaltres fins les 10 del matí i ens ha fet treballar ben frescos.
Ara ja fa una hora que nosaltres el grup 3 està cuinant i jo el Joan entre altres us desitjo un bon Nadal!
Els vostres nens!

11/07/2016
Aquest dijous passat, després de dinar i fer la migdiada vam anar a fer una cata d’olis, va ser una experiència força interessant, però és complicat notar totes les sensacions i gustos que pots experimentar i com ho fa un professional del tema.
El dissabte vam anar d’excursió a visitar unes trinxeres de la batalla de l’Ebre, el campament del XVè cos. Ens van explicar els fets que van succeir en la època de guerres i en aquella zona particularment.  Vam tornar al casal el mateix dia ja que feia molta calor i no hi havia ombra per enlloc. Vam dinar els entrepans de la excursió a la piscina i estar allà ens va refrescar abans de l’activitat de tarda.
Diumenge, com ha de ser, vam “descansar” per agafar forces per tornar a treballar amb energia avui. Hem avançat molta feina a la costa de Mirantfont i cada dia ens motiva més la nostra feina. De moment el dia ha estat força productiu: hem assolit el nostre objectiu del dia al camp i estem cuinant un cous-cous amb verduretes per dinar que té molt bona pinta!
Fins aviat! Petons!

07/07/2016
Hola!
Som al cinquè dia al camp de treball. A hores d’ara, tothom ja ha fet amics i s’està establint la confiança al grup.
La feina al camp està donant molt bons resultats: Hem aplanat el camí i hem descobert una part de l’empedrat original, que es trobava ocult sota terra, herbes i pedres.
La gent del poble està molt emocionada per la nostra estada. Cada dia ens venen a visitar els nens i nenes del poble. Els agrada participar en les nostres activitats o jugar a futbol amb els nois/es. De fet ens han convidat a participar en un torneig de futbol de tot el poble que es durà a terme dissabte que ve. Hem organitzat dos equips, un masculí i un femení, i aquest últim serà conjuntament amb les noies del poble.
Ahir va acabar el joc del “petó de la mort” o “l’assassí” o “killer” (com li vulgueu dir). Es tracta per qui no el coneixeu de “matar” al participant que et toca fent-li un petó a la galta quan ningú mira, si el mates et diu qui ha de matar i has d’aconseguir fer tota la volta i matar qui va per tu.
Ens han explicat ara un altre joc, el qual començarem avui. Consisteix en mossegar als participants per transformar-los en vampirs o homes llop i així començar una guerra de bàndols.
Així doncs, pares i mares, podeu estar tranquils: estem treballant molt, però també ens ho estem passant d’allò més bé!!!
Petons dels vostres nens i nenes!

05/07/2016
Estimats pares, mares, amics i familiars, no us penséssiu que us trobem a faltar, us escrivim aquest blog per anar informant-vos de la nostra situació, totes les genials activitats que duem a terme, lo bones persones que són els monitors i el bon ambient viscut aquests dies.
Estem aprenent de tot, des de cuinar el nostre propi menjar, a conciliar el son al terra i a treballar com un equip per la comunitat de “La Fatarella”, un poble meravellós. L’ajuntament ens ha facilitat unes polseres que ens permeten accedir a la piscina municipal del poble, ahir ho vam passar d’allò més bé!
El treball és dur, cada hora és com un dia de gimnàs! Tot i així avancem constantment, incansables, per les ganes de veure-ho acabat. La Costa de Mirantfont està en mans dels millors

Moltes gràcies

(Escrit pel grup 3)

3, 2, 1...

Ja està tot a punt per celebrar la revetlla de Sant Joan i això també vol dir que estem a punt de començar l'aventura a La Fatarella!
El dia 2 de Juliol ens trobarem puntuals a la plaça de l'Ajuntament on us rebran l'Adán, l'Aina, la Núria i l'Àlex, que estaran esperant impacientment la vostra arribada.

Perque tot vagi bé us recordem tot allò que heu de portar:

Motxilla gran

Motxilla petita

Sac de dormir i màrfega

Lot amb piles

Got / forquilla / cullera / ganivet

Carmanyola/plat

1 tovallola de bany / tovallola mans

Banyador

Ús personal: compreses, desodorant ,pasta de dents, raspall de dents, pinta....

1 pastilla de sabó biodegradable per rentar roba

Cangur o  anorac prim/gruixut

Roba còmode

1 bambes de recanvi

Bossa de tela per la roba bruta

Cantimplora

10 pinces d’estendre roba

Xancletes (per la dutxa)

Gorra

Crema protecció solar

DNI original

Targeta sanitària original

Medicaments i recepta mèdica ***

Berenar i sopar del primer dia

Recordeu que treballarem sota el sol, així que és molt important portar gorra o barret i crema solar!!
Però sobretot no us oblideu de portar molta energia i ganes de passar 15 dies inoblidables!
Fins aviat.

Del 2 al 17 de juliol
La Fatarella ja fa anys que ha iniciat treballs d'adequació dels camins ramaders del poble. Aquests s’utilitzaven antigament com a via principal del pas de bestiar. Els camins que es treballaran són els descrits al llibre Els camins ramaders de La Fatarella i més concretament la costa de Mirantfont. Aquest camí no només servia per al transport de bestiar sinó que s’utilitzava com a pas per la Romeria de Sant Francisco, festa que encara es celebra avui dia.
Durant el camp, les joves participants faran visites a diferents espais de la zona entre ells el Memorial de les Camposines. També es faran activitats per conèixer la història de La Fatarella i la Guerra Civil.