Recuperem camins històrics a l’Alta Ribagorça 2016

Dimarts 9 d’Agost:
Avui ens hem despertat una mica més tard ja que estavem cansats de l’excursió al Parc Nacional. Tampoc hem fet tasca tècnica sinó que hem realtizar una dinámica per reflexionar sobre el paper de la dona i l’home a la societat actual.
Després de dinar, hem complert unes penyores i hem fet una petita guerra de cola-cao i melmelada... hem acabat ben enganxifosos!, Després hem anat de pet a la dutxa i al vespre, com que ha plogut ens hem quedat a l’escola fent jocs. Ah! I per sopar ha tocat puré… no gaire més bo que el de l’altre dia, jajaja.

Diumenge 7 i Dilluns 8: Excursió
Aquest cap de setmana ha estat diferent i hem fet una excursió a la Vall de Boí i Taüll. Allà ens vam instal·lar en un terreny d’un home gran que fins i tot tenia un lavabo particular amb cortina. Després des de la zona d’acampada, vam agafar un camí per anar fins l’església de Sant Climent de Taüll. Vam veure un” vídeomapping” que representa el Pantocràtor i vam pujar a dalt del campanar.

Després d’una tarda fent activitats i aconseguir menjar fent un joc pel poble, quan es va fer fosc vam fer assemblea per parlar de com està el grup i dir-nos coses que podem millorar. Després vam agafar altre cop el camí de tornada cap al campament i quan vam arribar, alguns de nosaltres vam decidir fer bivac i altres es van quedar dins les tendes.
El dia següent va manar fins l’Estany de Llebreta amb dos guies professionals del parc. Ens vam quedar a menjar allà dalt i vam tornar al campament, vam desplantar tendes i abans d’agafar un bus vam anar a banyar-nos al riu… i que fred que estava!!
A l’arribar a l’escola, vam fer una dutxa, el sopar i vam anar a dormir ben d’hora. Necessitàvem descansar.

Dissabte 6 d’Agost
Avui hem acabat el tercer camí!! Tot i que preferim moure pedres que desbrossar camins (que és el que hem fet avui) ens ho hem passat molt bé. Després de dinar hem anat la piscina on hem fet una dinàmica que hem reflexionat sobre les diferents necessitats de cadascú i les prioritats que tenim. A part també ens hem banyat i moltes, moltes persones s’han estat tirant aigua entre elles.
Tot just portem 7 dies al camp I ja es nota el bon rotllo que hi ha entre nosaltres. Com que és l’últim dia de Festa Major després de sopar hem anat a veure el correfoc!! I demà, marxarem d’excursió a la Vall de Boí!

Divendres 5 d'Agost
Avui ens hem despertat una mica més tard que ahir ja que a la nit hi havia un concert de festa major al costat de l’escola i no podíem dormir pel soroll! Per això ens han deixat dormir una miqueta més. Després hem anat a un nou camí  a desbrossar on hi havia molts mosquits!
A la tarda hem ajudat a organitzar la Milla Urbana de Pont de Suert. Molts de nosaltres hem participant corrent i tres han quedat al podi i ho hem celebrat tots junts. La veritat és que ens hem motivat molt i ens ho hem passat molt bé!
Per acabar el dia, ens hem dutxat i hem anat a dormir aviat per recuperar forces.
Fins un altre.

Dijous 4 d’Agost
Avui ens hem llevat amb moltes ganes de fer la feina ben feta i de treballar! Ens vam deixar una mica l’esquena de tant agafar pedres, però tot i així vam aconseguir fer les escales i murs que ens tocaven.

Ens Lluís ens va venir a visitar i ens va felicitar per la feina feta.
A la tarda va ploure molt mentre vam fer un concurs de MasterPont (una versió de Master Chef) per cuinar les pizzes que havíem demanat. Vam haver de fer algunes proves per aconseguir els ingredients que necessitàvem. A causa d’alguns petits problemes tècnics i matemàtics, les pizzes no van sortir gaire bones, però les vam acompanyar amb un bon cinefòrum!

Dimarts 3 d’Agost
Avui, dimecres 3 és el cinquè dia que som aquí i comencem a veure com, poc a poc el grup es va convertint en una pinya. Ha arribat el moment que tots hem passat per totes les tasques d’autogestió i definitivament la millor és cuinar!! També portem tres dies treballant als camins i comencem a notar la feina que hem fet i la majoria de nosaltres comencem a tenir una mica de cansament acumulat.
Avui hem après a fer murs de contenció a les tarteres, empedrats als forats i escales en llocs on hi ha desnivells. Quan hem acabat la tasca tècnica ens hem anat a banyar al riu!! I després hem dinat el millor àpat que hem fet fins ara!
A la tarda hem visitat el Centre de Recuperació de Fauna que té una piscifactoria i on ens han explicat pacientment la vida de la llúdriga de l’Alta Ribagorça les característiques de la truita i els problemes del visó europeu.
Per acabar, explicar-vos que hi ha molts tipus de gent al grup però que ens estem portant molt bé entre nosaltres!

Fins la pròxima

Dilluns 2 d’Agost
Avui ens hem llevat més aviat que de costum i hem anat a menjar l’esmorzar, que era pa amb xocolata. Després hem anat a reparar els camins, ha sigut una feina difícil però hem sobreviscut. A l’hora de dinar hem fet un concurs de menjar hamburgueses que ha quedat molt renyit, huhuhuh…

Dilluns 1 d’Agost:

Avui ens hem aixecat amb més energia que ahir I un cop esmorzats hem anat al Consell Comarcal, on ens han presentat la feina que faríem. A part, ens han contextualitzat en el lloc on farem la tasca i ens han explicat altres coses interessants. Després ja ens hem posat a treballar en un camí que hi ha al costat de l’escola.
Hem dinat i hem anat a la piscina!! Ens hem refrescat i hem fet una guerra de síndria. Encara ens estem traient síndria de les orelles… hihihi.
Ah i els mosquits ens venen a visitar cada nit!
Adéu.

Diumenge 31 de Juliol:

Avui ens hem llevat amb moltes ganes de divertir-nos i amb molta son. Hem esmorzat i a continuació hem fet molts jocs. Després hem fet una descoberta per Pont de Suert i per conèixer-ne la gent. Gràcies a uns quants taps hem aconseguit magdalenes, aigua, patates i una gran llonganissa.

Hem dinat macarrons i espaguetis cuinats pels “TrencaElGel” i estaven bonííííssims!
A la tarda ens han donat el mòbil, hem jugat a cartes i hem reflexionat sobre unes imatges individualment i ho hem posat en comú. Hi ha moltes coses per canviar al món!
A mitja tarda hem jugat a un joc d’equips de moure’ns, hem berenat i hem anat a la dutxa.

Dissabte 30 de Juliol: COMENCEM!!
Després d’un breu acomiadament de les nostres famílies i acompanyants això, ja comença!
Uns jocs per començar, mímica per trobar-nos i trencar el gel i compartir quines expectatives i amb quines raons venim al camp de treball: ganes de conèixer gent, ajudar i fer alguna cosa de servei a l’entorn i estar envoltats de natura!
Quatre normes per aquí, objectius per allà… grups de tasques per aquí, rodes de noms per allà, instal·lar-nos…
I PUM!! Els temps passa volant  i ja som compartint el primer àpat! Després d’això, hem fet un joc de memòria a quatre bandes a la nit.
Ha passat molt ràpid, serà bona senyal!! Tothom sembla tenir moltes ganes d’estar al camp i tenim moltes ganes de conèixer-nos més i compartir aquests 15 dies que ens esperen tots junts!!

Recuperem camins històrics a l’Alta Ribagorça

Del 30 de juliol al 18 d'agost

Aquesta serà la segona edició del camp de treball Recuperem camins històrics a l’Alta Ribagorça. Enguany els participants se centraran en la realització de tasques de recuperació de camins històrics i de control de residus per preservar part del patrimoni cultural i mediambiental de la comarca.
Els camins rurals sempre han estat vies de trànsit i comunicació per a les persones i, malgrat la proliferació dels moderns mitjans de transport, creiem que és molt important no perdre la història dels nostres camins.
Durant el desenvolupament del projecte, es realitzaran tasques tècniques relacionades amb el drenatge de l’aigua, la vegetació que s’ha de desbrossar perquè obstaculitza el pas, la reparació dels elements de senyalització degradats o la reconstrucció d’empedrats i passarel·les malmesos, entre d’altres.

A part de la tasca tècnica es faran visites de descoberta de la comarca i concretament de Pont de Suert. Els participants visitaran Boí Taüll i el Parc Nacional d’Aigüestortes i Sant Maurici.