Ribassos i Espones: recuperem camins a Pont de Suert

Última publicació: No és un adéu per sempre, sols un adéu per un instant.

Escrivim després de 3 últims dies molt intensos per acomiadar-nos. Aquestes últimes hores junts han estat encara més plens de rialles, bromes, esforç i alguns plors.

Divendres vàrem acabar la nostra tasca tècnica acabant el Camí de Malpàs a Erill Castell. Després de molt esforç, carregar pedres i molts retocs, ens van quedar uns esglaons molt xulos i útils! Esperem que aguantin molt de temps. Després de dinar, vam preparar un pastís per al berenar de cloenda, on van venir la Berta, la tècnica que ens ha ajudat aquests dies, i el president del Consell Comarcal a donar-nos les gràcies per la tasca feta. El pastís estava erosionat igual que els nostres camins i vam empedregar-los amb nocilla i “m&m’s” jajajajaj

A la nit, vam fer una activitat de bojos per al poble, tot fent proves i acabar trobant les samarretes del camp de treball!!!

El dissabte vàrem començar a notar que quedaven poques hores: un partidet de voleibol, banyar-nos al riu, un tomàquet, recollir i preparar-nos per la vetlla. Vàrem fer un sopar popular de poble, on cadascun de nosaltres tenia un rol establert: l’alcalde, els turistes, reporters fotogràfics, els famosos i la família rica de ciutat, entre altres. Però sort que els avis del poble van animar la festa! Després d’unes pizzes boníssimes vam entretenir-nos amb actuacions musicals de diferents grups: “El cargol treu banya i és atropellat”, “En Gil se’n va de camps de treball”, “Un dia al Camp de treball”, “Improvitzacions a la classe de teatre” i “El rap dels ancians: yeah, doble treball, Pont de Suert 2015-2016”.

L’endemà, entre recollida i firmes a les samarretes, ens vam acomiadar amb els ulls ben plorosos. Va ser un final molt emocionant tot dient-nos adéu amb una síndria, una hor dels adéus i, sense que faltés una de “Camins”:

Camins que eren una merda,
No ens coneixíem.
I ara som una família,
En aquest poblet.
Mai no és (mai no és) massa tard,
Per un camp de treball.
Per sortir (per sortir) a buscar nous amics.

Camins que eren una merda,
Camins que ja són nous.
Camins, sorra, pedra i herbes,
Camins que ens han unit.

Aquests 15 dies han estat i seran una experiència única i inoblidable per a tots nosaltres. Hem fet grans amistats, hem crescut com a persones i hem posat el nostre granet de sorra perquè els senders de Pont de Suert puguin ser altre cop recorreguts. Han estat plens d’emocions molt intenses i...

Sembla que tot s’acaba però la veritat és que segueix,
encara ens queden moltes rutes i camins per a fer.

Si voleu més informació sobre Escoltes Catalans podeu contactar-hi via:

Telf 93 268 91 10
                www.escoltes.org

·  També volíem compartir amb tots vosaltres les notícies publicades per diferents mitjans de comunicació que s'han interessat pel camp i per la vostra tasca:

·  Si voleu més informació sobre la Fundació Escolta Josep Carol, podeu contactar amb nosaltres via:
               Telf.  93 268 91 11
               www.josepcarol.cat

Dia 24 -

Ens aixequem complint la penyora que havíem acordat, je, je, je . Pel matí més camins i per la tarda més ruixats. Tot i així no ha impedit que puguéssim pujar a la Mola de Buira i veure la posta de sol a més de 1200m i rodejats de muntanyes pirinenques.

Estem esgotadíssims!! A descansar aviat que demà ho hem de donar tot l'últim dia de tasca tècnica.

Dia 21 -

Més i més tasca tècnica a la font del Remei, però aquest cop recuperant i preparant un camí per on passarà una cursa de BTT el dia 29 de Juliol.
I per la tarda, la pluja ens ha fet quedar a l'escola fent un joc de rol en què decidíem com posar a la venda un seguit de producte. Per sorpresa, hem descobert que es tractava d'alcohol, tabac i marihuana i ens adonat de com normalitzat està el consum d'aquestes drogues, quan no ho hauria d'estar.

A més a més, hem fet assemblea per resoldre algun problemet que ha sorgit durant el matí de tasca tècnica. Ens ha anat bé poder-ho parlar entre tots i totes i dir-nos com ens havíem sentit.

Per sopar hem menjat un peixet boníssim i hem fet un taller de fang en parelles i sense veure-hi ni parlar. Hi ha hagut parelles que s'han comunicat amb les mans i els resultat ha sigut espectacular!!

Dia 20 -

Novè dia del camp! Ha tocat doble versió de tasca tècnica! Hem anat a la Font del remei (on hem fet uns canals perque l'aigua de la pluja no destrossi els camins).
Després de unes hores de feina al matí, hem dinat i hem fet un bon bany al riu!

Ens ha anat molt bé per agafar força i treballar a la tarda. Per tornar a l'escola  hem caminat uns 45 minuts i després d'una bona i necessària dutxa hem sopat un meló amb pernil "tremendu"!!
Abans de dormir hem jugat als Llops i després ràpid cap a dormir!

17 i 18 - Excursió de dos dies: Les falles de Boí i el Parc Nacional d'Aigüestortes

El divendres ens vam despertar molt d'hora, després de fer les motxilles, uns taxis ens van portar fins la Vall de Boí, seguidament vam fer una excursió per arribar al lloc on dormiríem: en tendes!

Seguidament vam pujar fins a Boí on ens van explicar com eren les pintures romàniques, a l'acabar l'explicació vam rebre una formació sobre el relleu geogràfic del Parc Nacional d'Aigüestortes, va ser una explicació molt interessant.

Aquest cop el dinar va ser improvitzat ja que no teníem les comoditats d'una cuina, però ens les vam apanyar molt bé.

Després de la migdiada vam visitar l'esglèsia de Sant Climent de Taüll, el mapping ens va cridar molt l'atenció. Després vam pujar fins dalt del campanar, va ser molt cansat ja que les escales eren molt estretes.
Per la nit ens vam quedar a veure les falles de Taüll. Ens vam trobar en Quim Masferrer del programa "El foraster" i es va fer una foto de grup amb nosaltres.
Un cop acabades les falles ens vam quedar a la plaça del poble a gaudir de la festa i tot i que la música no era del nostre gust, ens vam motivar igual!

Quan ja estàvem cansats vam baixar cap al terreny on vam intentar fer bivac, però degut a les condicions meteorològiques vam haver de dormir a les tendes.

Finalment diumenge vam anar a l'Estany de Sant Maurici!!

Dia 16:

Des de bon matí ja ens hem posat a treballar i ja hem acabat el segon camí cap a Sirés i Miravet!. El Lluís, tècnic del consell comarcal ens ha felicitat per la feina feta. Estem tots i totes molt contents!

Després d'uns espaguettis molt bons i unes butis (una mica crues...) alguns hem fet la migdiada i hem anat a visitar el centre de fauna de Pont de Suert.

Hem conegut les espècies que intenten recuperar i com va sorgir aquest centre.

La nit ha sigut més tranquila però envoltada de natura amb la pel·lícula “Into the wild”. Un cop acabada la peli ens n'hem anat a dormir ben d'hora ja que demà marxem d'excursió fins dissabte a la Vall de Boí i al Parc Nacional d'Aigüestortes!

Fins la propera!!!

Dia 15: Ens ho estem passant d'allò més bé:

Hola famílies,
Avui ens han explicat totes les tasques i activitats que haurem de realitzar tots aquest dies. Hem anat al consell comarcal on ens han donat les gràcies i ens han exposat diferents power points sobre el que hem de realitzar durant el camp de treball.

Un cop acabada l'explicació ens hem posat a treball al camí que hi ha al costat de l'escola. I ja hem fet casi tot el tram!!

A la tarda hem fet una ruta turística per les parts històriques del poble i per acabar unes activitats sobre Pont de Suert. Les escultures romàniques han causat un gran furor entre nosaltres.
Més tard hem fet una activitat on havíem de canviar un objecte per un altre de més valor. El resultat final ha sigut: cadires, croissants, coca i una raqueta de joguina.

P.D.: Lluís, tens pipes?

Dia 13: Això ja ha començat:

Des d'ahir a les 17h de la tarda a Pont de Suert tot són bones energies: tots estem molt motivats i motivades, tenim moltes ganes de fer alguna cosa de servei i conèixer molta gent.
Quan les famílies van marxar vam fer alguns jocs de coneixença i vam descobrir que a alguns de nosaltres se'ns dóna molt bé la mímica (sobretot, l'arandela, el cargol i la femella hehehe).

Vàrem estar parlant sobre què esperàvem i què ens proposàvem pel camp i, entre tots i totes vam acordar quins eren els nostres drets i deures.

A la nit, vam estar jugant a la bandera i vam tenir alguns accidents: dues cames trencades, un cap obert i una torçada de genoll... NOOOO!! És broma! El joc va anar molt bé i després de tot això i xerrar una estoneta vam anar a dormir i a descansar!

Ribassos i Espones:recuperem camins a Pont de Suert  Del 12 al 26 de juliol:
Ajuda a recuperar els camins històrics que conformen el patrimoni cultural de l’Alta Ribagorça.